
וידאו
וידאו
עזרה ראשונה נפשית
סרטון הסבר לקורס עזרה ראשונה נפשית שמועבר באופן מתוקשב על ידי מרכז י.נ.ר – בסרטון נראה מדוע זה חשוב גם לאנשי מקצוע וגם למי שאין לו רקע טיפולי. כמו"כ מצורף סרטון דוגמה מהשיעור הראשון. דוגמה משיעור ראשון

טיפול זוגי בתקופת חירום
הימים ימי משבר נגיף הקורונה, מיום ליום מתהדקות המגבלות על הציבור ואיתן האיסור להתקהלות והאזהרות מפני מפגשי חברה, וכאן עולות שאלות בדבר מפגשי טיפול פיזית או באמצעות עזרים וירטואליים.

זוגיות בצל הקורונה
התקופה הזאת היא תקופה משברית, אנחנו פועלים יותר מתוך מערכת רגשית ופחות ממערכת אינטלקטואלית, זה כמובן יכול להציף מתחים רבים שנמצאים בתוך המערכת הזוגית, זה יכול ליצור קשיים בתוך המשפחה, יש לזה כמובן השפעה על הילדים, וכל יום שעובר יכול להיות גרוע יותר מהיום הקודם. הקן המשפחתי עלול להפוך להיות ביצה תובענית של רגשות שליליים, חרדות, חששות, ואמנם המשבר הנוכחי יעבור כמו כל משבר אחר שבסופו של דבר חולף, אך הוא יכול להשאיר אותנו פצועים וחבולים, נפשית, זוגית ומשפחתית.
איך אפשר להתנהל אחרת?

כשהאמון נשבר לרסיסים
אתם מרגישים נבגדים, מושפלים, האדם הקרוב אליכם ביותר, האדם שהבטיח לכם את אהבתו ואתם נתתם בו את אמונכם, התגלה כמי שפגע ביקר לכם, באמון, במערכת הנישואין הכל כך חשובה לכם.
בנקודה הזאת הכל עשוי לקרוס לכם מול העיניים, ממש כמו האדם שרואה שעוד רגע הוא מת וכל חייו חולפים לו מול העיניים, גם אתם, ברגעים האלה מסתכלים על כל חייכם המשותפים, אתם נזכרים בשבתות היפות, בחופשות, במסיבות ימי ההולדת, בחוויות המשפחתיות, באמירות החיוביות והמלבלבות, ואתם שואלים את עצמכם כל כך הרבה שאלות, למה? מה עשיתי? איך הוא עשה לי דבר כזה? האם כל זה היה אמיתי? האם חלק מזה היה נכון? מה אמת ומה שקר.

תשלום לסאטז'ר
זוגות פונים לתלמידים בהכשרה (סטאז'רים) למרות שאינם מנוסים עדיין, האם יש לסטאז'ר לגבות תשלום סימלי או ראוי כי סטאז'רים ינהלו תהליך ללא תשלום כלל?

הפנייה לסטאז'רים – איך? מתי?
מה הסיבה שזוגות פונים לטיפול באמצעות סטאז'רים/ות? כיצד זה עובד בפועל? מהן ההסתייגויות בהפניה לסטאז'ר?

מודל התהליך הטיפולי
תשובה לבקשת הרחבת מודל התהליך הטיפולי מאת הרב שלום אביחי כהן הממשיג לתלמידים את התהליך הטיפולי ממעוף הציפור מנקודת מבט המתייחסת לשינוי הכרוך במסע לעולמו של מטופל.

הדרכה חלק ד: בין התייעצות להדרכה
תשובה רביעית מתוך ארבע שעוסקות בנושא הדרכה ושנידונו במסגרת הפורום, בתשובה זו נעשה אבחנה בין התייעצות מפעם לפעם לבין הדרכה רציפה ונתייחס לשאלה העוסקת בקריטריונים מומלצים בבחירת מדריך.

כשאהבה נגמרת
כשרגשות אהבה דועכים, כשהחוויה שנגמרה לה האהבה שאולי היתה ופרחה פעם אבל עכשיו נמוגה, זה יכול להיות קשה, מתסכל, אך לעתים גם משחרר ומתלווים לזה רגשות מעורבים, אך שאלה אחת מרחפת בחלל לפחות אצל חלק מהזוגות שמרגישים שחלום האהבה הגדול התנפץ לו – מה עושים? האם יש בכלל אפשרות להמשיך בזוגיות שאין בה אהבה? האם זהו לא סימן שעם דעיכת האהבה גם תוקפו של הקשר פג?

הדרכה חלק ג: הדרכה בשנים הראשונות
תשובה שלישית מתוך ארבע שעוסקות בנושא הדרכה ושנידונו במסגרת הפורום, בתשובה זו העיסוק הוא בהתייחסות לממדי ההדרכה בשנים הראשונות לעבודה הטיפולית.

הדרכה חלק ב: תהליך ההדרכה
תשובה שניה מתוך ארבע שעוסקות בנושא הדרכה ושנידונו במסגרת הפורום, בתשובה זו העיסוק הוא סביב שלוש נקודות חשובות שיש לתת עליהן את הדעת בבחירת מדריך ובתהליך ההדרכה.

הדרכה חלק א: גישות להדרכה
תשובה אחת מתוך ארבע שעוסקות בנושא הדרכה ושנידונו במסגרת הפורום, בתשובה זו העיסוק הוא בהתייחסות הכללית להדרכה בטיפול.

טיפול זוגי עם אחד מבני הזוג
האם ניתן להעביר תהליך זוגי המכוון לשני בני הזוג, רק עם בן זוג אחד כאשר בן או בת הזוג אינם מעוניינים להצטרף לתהליך?

כתיבה במהלך המפגש ולאחריו
כתיבה ותיעוד נתונים ביוגרפיים וחלקים שעולים בתוך כדי המפגש הטיפולי נראית כדבר הגיוני ומובן מאליו, אך חשוב להיות ערים למורכבויות שונות שיש לתת עליהן את הדעת.

פגישה פרטנית כחלק מהתהליך הזוגי
במהלך טיפול זוגי מטפלים מפרידים מפעם לפעם את בני הזוג ומבקשים מהם להגיע לפגישה פרטנית כחלק מהתהליך הזוגי, האם בכל מקרה יש לעשות זאת או שאולי כדאי להימנע מהפרדה?